My Site
Twitter Instagram
Moments ♥

She's got life in her veins..

HOME FOLLOW DBOARD NEWER OLDER

Form 6
Rabu, 8 April 2015 - Permalink - 0 Comments
Assalamualaikum

Been missing my blog since few months ago .Aku selalu fikir nak update apa dekat blog sebab aku bukan pandai bercerita ihiks !So far,I'm gonna take my sem 2 soon .I'm scare ,Not ready .Nothing to say actually .Yet ,too busy .Busy apa?Aku sibuk mau cari duit .Aku macam start sedar malas bergantung dengan orang tua bila umur menginjak 19 tahun ni.Aku fikir macam mana mau cari duit tanpa menggunakan modal yang sangat besar .Plus,benda yang masih boleh aku imbangkan cari duit dengan belajar .So first ,dengan bermodal kan duit belanja yang selalu aku dapat dari kedua orang tua ku dan juga beberapa orang yang tolong aku dalam bisnes yang aku mulakan dari bawah ni maka aku berjaya pun jual beberapa buah tote bag.Tahu tak apa tu tote bag?Alaa yang benda yang budak-budak art selalu lukis atas kain kanvas tu.Heheheh .ALhamdulillah bisnes masih buka sampai sekarang cuma aku nda ambil banyak order.Takut tak dapat handle .Lagi pun aku kena habiskan Form 6 yang sangat rushing ini hmmm .So ,follow la yee kita dekat Instagram @therealhhatika macehhh !


Ada yang tanya Form6 ni susah atau tidak .Ada juga tanya bagus ka tidak.Ada lagi sadis kata sijil Form 6 ni tadak nilai hahahah! Bagi pengetahuan adik-adik yang masih bingung tu terutama sekali budak dah habis SPM tahun lalu .As my guru said ,Form 6 adalah sijil yang bertaraf diploma diiktiraf dan boleh diguna pakai untuk sambung pengajian ke mana sahaja dengan syarat pointer kalian baik.Paling minimum pun 2.5 tapi lagi bagus dapat 3.0 ke atas.Bukan itu sahaja,kalau kalian dapat pointer yang lebih cemerlang pun ada juga dapat sambung pengajian ke overseas wow! Tak rasa best ka benda tu uolss?Nak tahu kenapa? Sebab Form 6 adalah peperiksaan yang ketiga susah di Asia Tenggara dan yang ke 6 susah di dunia.Kau bawa ja sijil bersama pointer kau tu orang akan pandang kau. Tapi malangnya masih ramai lagi pandang rendah dengan Form 6 hingga hari ini sebab mereka masih tidak ada kesedaran bahawa sistem Form 6 hari ini dengan zaman dedulu kala tu adalah tidak sama.Sistem modula sekarang adalah setaraf dengan bebudak yang study dekat U tu.Form 6 sekarang menggunakan 3 semester iaitu satu tahun setengah .Cuma Form 6 yang sekarang sangat rushing dan kau akan terkejar-kejar dengan bab-bab bagi satu subjek .Kau kena buat amali,kau kena buat assignment dalam masa yang sama kau akan study bab dalam subjek dan kau kena bentang .Tapi bagi aku sama seja dengan budak U .Cuma dekat Form 6 masa dia singkat dan kau akan terkejar-kejar .Jadi cara dia adalah ,itu semua dari kalian .Kalau kau dapat bawa benda yang kau ada kelebihan pada benda tu, perjalanan kau akan lancarTrust me,manada benda yang senang seja all the time kan?Jatuh bangun,stress ,depression itu akan datang silih berganti .Bilakau kuat,kau berjaya la.Tapi bila kau lemahkau akan kecundang .Macam tu ja.Aku pula? Aku masih dipertengahan .Doa kanaku yang terbaik okay ! Huhuhu



Writter

Muslim .Sabahan .Pra-U .
Taghboard

Credit

Template by Siti
Owner is your name