My Site
Twitter Instagram
Moments ♥

She's got life in her veins..

HOME FOLLOW DBOARD NEWER OLDER

No luck .Just better plan from Him
Ahad, 16 November 2014 - Permalink - 0 Comments
Assalamualaikum and Hai..Aku rasa macam malas ja nak update tapi bila tengok blog aku,aku rasa macam kesian sangat macam nothing hahah .K no point

Jika nak dipendekkan cerita ,aku sekarang sedang menyambung study di Tingkatan 6 .Yapp I know ..Aku ni mampu Form 6 saja ja kan manada U mau terima dengan result SPM yang cukup rasa .Tapi aku terima seadanya. Mungkin Allah buat jalan cerita hidupku sebegini maka aku kena terima dan teruskan perjuangan .Ilmu tu di mana-mana saja ada.Apa aku ambil di Tingkatan ?berpandukan result SPM ,aku cuma layak ditempatkan kelas Sains Sosial yang mana pakejnya ialah ,Sains Sukan ,Pengajian Am ,Seni/Bahasa Melayu dan juga Geografi .Can't believe aku berpeluang ambil subjek Geografi.Kau tahu macam mana aku nak ambil subjek Geo sejak aku di tingkatan 4 lagi.Ingat mau tambah subjek tapi memandangkan tiada guru khas bagi aliran perdana jadi jangan lah mau cari nahas kan.

Marilah aku cerita dengan lebih terperinci .Aku rasa macam lawak pun ada bila aku ambil Sains Sukan.Aku langsung tiada asas sukan. Lagi lucu manusia macam aku ni yang lembabs untuk bersukan nak masuk Sains Sukan ni.Hahahah .Berjogging100 meter pun sudah tersemput-semput .Jangan gelak .Sangat tidak gaya hidup sihat kayyy.Untuk Seni dan BM pula adalah pilihan.Aku sudah muak dengan penghafalan serta bahasa maka aku buat keputusan ambil Seni. Aku bukanlah berseni sangat tapi daripada aku membinasakan diri sendiri bagus la aku bersiap siaga..Untuk penambahan ,aku memilih Sejarah .rasa macam bengap juga la .I was like "kenapa aku ambil Sejarah ni?" rasa macam berlagak pun ada juga hahahah. Ramai tanya kenapa nak tambah Sejarah .Kenapa nak susahkan diri dengan tambah subjek lagi and bla bla .Aku ndatau la kenapa aku ni suka betul membebankan diri dengan menambah subjek .Tapi yes,aku sangatlah risau kalau aku tidak tambah Sejarah peluang nak masuk U dalam kos tertentu agak tipis .Sebab aku tanak fokus pada Sains Sukan.I'm not so-sukan-person .Tapi daripada aku ambil kos Perniagaan nahhh lagi la aku membinasakan diri.

Apa nak buat lepas ni?Aku rasa macam nak sambung dalam perguruan just like my brother tapi aku bukanlah pandai sangat bercakap didepan.Aku ni cepat gugup okay.Jadi senang cakap,aku belajar seja dan buat apa aku suka,at the end result keluar baru aku tengok mana aku lebih mahir .Sebab kadang-kadang kalau kita telampau minat kita kadang-kadang kita tidakalah mahir dalam apa yang kita minat tu.

Aku rasa macam nak apply ja pekerjaan dalam veterinar .Aku suka haiwan.Aku suka rawat dan bergurau senda dengan haiwan.Hahahhaha .Tapi bila fikirkan aku tidak mampu dalam bidang tu maka aku biarkan saja.Biar pun aku ada asas Biologi .Tapi aku ni mungkin lebih kepada benda baca dan bagi ,baca dan faham sendiri-sendiri .

Dan sebenarnya aku sudah menyelesaikan Paper Sains Sukan baru-baru ini.Alhamdulillah boleh juga la jawab biar pun belajar last minute.Aku ni bukan budak rajin dan selalu memerlukan nasihat serta sokongan .APa-apa pun esok aku ada paper Pengajian Am danGeografi .Tidakkah gila itu??Hmmm redha seja la dengan aturan-Nya :').Doakan saya sentiasa sabar dengan ujian-Nya yaaa .Salam ~


Writter

Muslim .Sabahan .Pra-U .
Taghboard

Credit

Template by Siti
Owner is your name